کد خبر: ۱۴۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
مخاطبان خبرگزاری فارس با ایجاد کمپینی تحت عنوان «وضعیت نامطلوب آب شرب یزد پیگیری شود» در سامانه فارس من، بحث غیر قابل شرب بودن‌ آب آشامیدنی یزد را مطالبه و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تهدید سلامت مردم پیگیری سریع این موضوع را خواستار شدند.

ابراهیم علیدوست مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب یزد در این خصوص به خبرنگار فارس در یزد، اظهار کرد: آب مصرفی شهر یزد تلفیقی از آب انتقالی و منابع داخلی است و طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر هیچ مشکل بهداشتی ندارد و برای مصرف شرب مناسب است.

وی شاخص‌ترین پارامتر کیفی آب از نظر Ec را بین ۵۰۰ تا ۸۷۰ دانست و افزود: عدد مطلوب مجاز در سطح شهر یزد ۲۱۰۰ است و آبی که Ec  آن ۱۰۰۰ باشد مطلوب برای شرب است.

مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب یزد با بیان این‌که در هیچ نقطه از شهر یزد آب نامطلوب نداریم، گفت: کیفیت آب شهر یزد در حدی است که نیازی به آب شیرین کن و ایستگاه برداشت آب ندارد.

علیدوست با اشاره به این‌که آب از نظر آلودگی‌های میکروبی خط قرمز سازمان آب و فاضلاب است، خاطرنشان کرد: درسال‌های گذشته در فصلهایی مثل تابستان ایستگاه‌های برداشت آب و آب شیرین کن فعال بودند که امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل و  به هیچ عنوان اجازه استفاده را ندارند.

انتهای پیام/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار